Kedves Vásárlónk!

Üdvözöljük a Montana Colors Hungary webáruházában! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával és őszintén reméljük, hogy a nálunk vásárolt termékkel elégedett lesz és örömmel használja /viseli. Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el az alábbiakban közölt információkat, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat. Amennyiben az ÁSZF-fel, a webáruház használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot az alább megadott elérhetőségeken!

Általános szerződési feltételek

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1 Az alább részletezett Általános Szerződési / Vásárlási Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) kizárólag egyrészről: a Szolgáltatóra az Erik Szolgáltató és Kereskedelmi Betéti Társaság (röviden Erik Bt.) (továbbiakban: Szolgáltató / Mi), valamint a Szolgáltató által a montanacolors.hu weboldalon (továbbiakban: montanacolors.hu (honlap, webshop, webáruház) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő honlap használóira / megrendelőkre vonatkozik (továbbiakban: Vásárló / Ön).

1.2 A montanacolors.hu szolgáltatásainak jelentős része − regisztráció nélkül − minden felhasználó számára elérhető, azonban némely szolgáltatás regisztrációhoz / belépéshez kötött, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

1.3 A webshopon közzétett információk nem minősülnek ajánlatnak. A Szolgáltató rögzíti, hogy a webáruház által automatikus visszaigazoló üzenet nem tekinthető sem aláírt, írásbeli szerződésnek, sem pedig a vásárló által a Szolgáltatónak tett vételi ajánlat elfogadásának. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül mindkét fél részéről módosítható / lemondható, melyre telefonon, vagy e-mailben (ugyfelszolgalat@www.montanacolors.hu) van lehetőség.

1.4 Érvényesített rendelés esetén a Vásárló az itt közölt ÁSZF feltételeit feltétel nélkül elfogadja, illetve a honlap használatakor beleegyezik és elfogadja az itt felsorolt általános feltételeket éppúgy, mint a felhasználói szabályzatot.

1.5 A Szolgáltató az egyes termékek vonatkozásában fenntartja az árváltozás jogát, továbbá nyilatkozik, hogy a webshopon és az üzlet(ek)ben lévő árak eltérőek lehetnek, a webshopon közölt árak kizárólag ott érvényesek.

1.6 Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az árukészlet aktuális állapotától függően, a webáruházhoz beérkező megrendelést − ha az valamilyen oknál fogva nem teljesíthető −, visszautasítsa.

1.7 Szolgáltatónak jogában áll az általános szerződési feltételeket bármikor módosítani, így kérjük, minden vásárlás előtt tájékozódjon az ÁSZF feltételeiről. Az esetleges módosítások a honlapon való megjelenés pillanatától érvényesek és nem alkalmazhatóak a korábban megkötött szerződésekre. A webshopon leadott minden rendelésre a leadásának dátumán érvényben lévő ÁSZF érvényes.

1.8 A szerződés nyelve magyar.

2. Cégadatok

2.1 A szolgáltató  adatai:

A szolgáltató neve: Erik Szolgáltató és Kereskedelmi Betéti Társaság (röviden: Erik Bt.)
A szolgáltató székhelye: 1072 Budapest, Nagy diófa u. 3.
Cégjegyzékszáma: 01-06-787006
Adószáma: 20799520-2-42

Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság): Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat
A szolgáltató bankszámla száma: 11718000-29903919. Számlavezető: Otp Bank

2.2 A cég elérhetőségei:

2.2.1
Székhely: 1072 Budapest, Nagy diófa u. 3.
Telephely: 2220 Vecsés, Lőrinci u. 45.
A szolgáltató általános levelezési címe: info@www.montanacolors.hu
2.2.2
Telefonos ügyfélszolgálat, megrendeléssel kapcsolatos kérdések
Hétfőtől – szombatig: 10.00-20.00 óráig
Telefonszám: +3630 843 3878, +3630 991 3369
Általános levelezési cím: ugyfelszolgalat@www.montanacolors.hu

Telephely:
Cím: 2220 Vecsés, Lőrinci u. 45.

2.3 Tárhelyszolgáltató:

Rackhost Zrt.
Cím: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.,
Email: info@rackhost.hu
Telefon: +36 1 445 1200)

3. Adatkezelési szabályok

It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using ‘Content here, content here’, making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for ‘lorem ipsum’ will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).

4. Adatbeviteli hibák javítása

Az adatkezelési tájékoztatót itt olvashatja.

5. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, ár

5.1 Termékek
A termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékleírásokban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, azok esetenként illusztrációk, és a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak. Ha a vásárlás előtt a weboldalon található bármely áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, illetve a termék
minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére (Elérhetőség: lásd 2.2 pont). A cipők és ruházati termékek esetében üzletünk a széles választékra törekszik, a különleges, speciális, egyedi modelleket próbáljuk beszerezni. Előfordul, hogy egy-egy termék csak egy-két méretben, korlátozott darabszámban érhető el, ezért a Vásárlónak lehetősége van arra is, hogy a megvásárolni kívánt árut a webshopon keresztül “online lefoglalja”.

5.2 Ár
A honlapon megadott bruttó fogyasztói árak forintban értendők (tartalmazzák az általános forgalmi adót), azonban szállítási költség nélkül vannak feltüntetve. A szállítási költség a Vásárlót terheli és a rendelés végén a kiválasztott termékek mellett szállítási költségként szerepelnek, illetve a honlapon megjelenő táblázat alapján kerülnek kalkulálásra. (Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra, azt a szállítási költség tartalmazza.) A termékek fogyasztói árát a Szolgáltató bármikor módosíthatja, de rendeléskor minden esetben azt az árat veszi
figyelembe, amely a rendelés pillanatában a montanacolors.hu-n a termékhez kapcsolódik. Akciós ár bevezetéséről és annak időtartalmáról a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Vásárlót. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően
lehetséges.

5.3 Eljárás hibásan feltüntetett ár esetén
Előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt – hibás ár szerepel a honlapon. Amennyiben a Vásárló a hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának a Szolgáltató részéről. Hibás ár esetén a megrendelést (a Vásárló ajánlatát) nem áll módunkban elfogadni és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni, ebben az esetben nem jön létre a szerződés közöttünk. A Vásárló által hibás áron történő ajánlattétel (megrendelés) esetén a Szolgáltató munkatársa tájékoztatja a Vásárlót a helyes árról és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Amennyiben a Vásárló a hibás ár helyett a Szolgáltató által közölt helyes árat nem fogadja el, a szerződés nem jön létre szerződés a felek között.

6. A rendelés menete

6.1 A rendelés feladása

Megrendelés feladására a montanacolors.hu webshop bármikor, a nap 24 órájában a Vásárló rendelkezésére áll.   A megrendelés (vásárlás) regisztráció nélkül, vagy a regisztrációt követő bejelentkezés után a “Kosár” használatával lehetséges. Amennyiben a Vásárló a vásárlást regisztráció nélkül kívánja igénybevenni, akkor azt a kötelezően kitöltendő adatokkal teheti. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 

Regisztráció

A megrendeléshez (vásárláshoz) nincs szükség regisztrációra, a vásárlás anélkül is kivitelezhető, azonban bizonyos ösztönzők, vagy akciók (pl. pontgyűjtés, pontjóváírás, törzsvásárlói kedvezmények igénybe vétele stb.) kizárólag a regisztrált vásárlók részére érhető el, továbbá így visszatérő vásárlóknak elég egy alkalommal − a regisztráció során − bevinni az adataikat, ezt követően a belépés után az adatok betöltődnek.

A főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon választható felhasználónév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges) a regisztráció érvényesítésére szolgáló e-mailben küldött linkre kattintást követően egy részletesebb, személyes adatlap követ, melynek kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet. A Vásárló a weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a „Személyes beállítások” linkre kattintást követően elérhető Személyes adatok módosítása menüpontban van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti. Szolgáltatót a regisztrált adatok a Vásárló által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

A Vásárló a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” gomb használatával teheti Kosarába. A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a weboldal jobb oldalán található “Kosár” ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma törölhető („Kosár kiürítése”). Amennyiben a Vásárló a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Tovább az átvételi módokhoz” feliratra kattintva a megjelenő felületen be kell jelentkeznie a weboldalra vagy regisztrálnia kell, hogy megrendelését leadhassa. Beléphet Facebook fiókjának, Google fiókjának vagy PayPal fiókjának adataival. Ezt követően választani tud az átvételi módok közül illetve meg tudja adni a számlázási és szállítási adatokat. Ha minden szükséges adatot megadott és kiválasztotta az átvételi módot, akkor a „Tovább a fizetési módokhoz” gombra kattintva választani tud, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét. Ha választott a fizetési módok közül, akkor a „Tovább az adatok ellenőrzéséhez” gombra kattintva egy összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez. A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Megrendelés elküldése” feliratra kattintást követően kerül sor. A rendelés véglegesítése (vásárlás) a „Megrendelés elküldése” gombra kattintással jön létre, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget jelent.

A megrendelést a Szolgáltató weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha a Vásárló valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót a vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

6.3 Adatbeviteli hibák javítása

A Vásárló a rendelés folyamán bármikor − a Szolgáltató részére a “Megrendelés elküldése”-ig − lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására.

7. A megrendelések feldolgozása, visszaigazolás, ajánlati kötöttség, teljesítés

7.1 Feldolgozás, visszaigazolás
A rendelésről a Vásárló először egy automata visszajelzést kap, ami – nem minősül ajánlata elfogadásának –, kizárólag annak tényét rögzíti, hogy a megrendelés a Szolgáltatóhoz megérkezett. Amennyiben a Vásárló az automata visszaigazoló e-mailben az adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím stb.), úgy köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Szolgáltatóval e-mail útján (ugyfelszolgalat@www.montanacolors.hu) haladéktalanul közölni. Amennyiben a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kap automata visszaigazoló e-mailt, kérjük, vegye fel Ügyfélszolgálatunkkal (lásd 2.2) mehet link az ügyfélszolgálathoz) a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg rendszerükbe.

7.2 Teljesítés
Megrendelését a termék raktáron való rendelkezésre állásának megfelelően teljesítjük. (Az üzlet és a webshop párhuzamos forgalma mellett előordulhat, hogy a webshopon megvásárolt termék az üzletben már nem érhető el, illetve az üzletben eladott termék a webshopon még megjelenik.) Ha a megrendelt termék(ek) a raktárkészletünkben nem áll(nak) rendelkezésre, akkor e-mailben, vagy telefonon értesítjük a Vásárlót és megadjuk, hogy milyen határidővel tudjuk a kiszállítást teljesíteni, illetve megbeszéljük, hogy mivel tudjuk a terméket helyettesíteni. Amennyiben a Vásárló az előre fizetési konstrukciót választotta (bankkártyás fizetés, Paypal) és termék árát előre kiegyenlítette, a Szolgáltató a befizetett összeget haladéktalanul, legkésőbb 14 munkanapon belül visszatéríteni.

7.3 Ajánlati kötöttség
A Vásárló mentesül ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, vagy legkésőbb 48 órán belül nem kap a Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó külön elfogadó e-mailt.

8. Fizetési lehetőségek

8.1 Előre fizetési konstrukciók

  • Bankkártyás fizetés
    A fizetéshez a következő bankkártyák használhatók: Visa, Mastercard, Maestro. Az online fizetés, az OTP Bank
    által kerül lebonyolításra.
  • Előreutalás
    Előreutalás esetén a szerződéskötést követően 3 munkanap áll a Vásárló rendelkezésére, hogy a számla összegét a Szolgáltató bankszámla számlájára átutalja. A megrendelt áru mindaddig fenn lesz tartva Önnek. Az összeg beérkezését követően történik a kiszállítás.

8.2 Fizetés a csomag átvételekor

  • Utánvétel
  • Házhozszállítás esetén: A számla összegét készpénzben direkt a szállítónak fizeti.

9. Szállítási módok, határidők

9.1 Teljesítés
Az általános teljesítési (szállítási) határidő utánvétel esetén a visszaigazolástól számított 1−3 munkanap. Előre fizetésnél (bankkártya, utalás) a Szolgáltató bankszámlájára történő jóváírását követően, a kiszállítás 1−3 munkanap.

9.2 Kiszállítás
A webáruházban vásárolt termékeket az ország egész területére a FÁMA futárszolgálattal szállítjuk. A szállítási
költségek a 4.2 pont szerint kerülnek felszámításra.

A kiszállítás napján a FÁMA az áru várható kiszállításáról e-mailben (egy órás intervallumban) értesíti a Vásárlót. (Az értesítőben szereplő időintervallumok tájékoztató jellegűek. Forgalmi akadályok, időjárási viszonyok miatti késések kapcsán a szállítási időtartam változásáért a FÁMA nem vállal felelősséget.) Az e-mail tartalmazza a csomagszámot, a Vásárló adatait, az utánvét összegét (előre fizetés esetén 0,- Ft) és lehetőséget biztosít a csomag nyomkövetésére, címmódosításra, átütemezésre.

10. Elállási jog

10.1 A Vásárló jogai
Az elállási jogról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet rendelkezik, miszerint a Vásárló a termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, a megrendelt terméket a Szolgáltató székhelyére (2.2 pont) saját költségén visszaküldheti (visszaviheti). A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli. (Részletesen: https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400045.kor)

10.2 A Szolgáltató jogai
Szolgáltatónak csak eredeti csomagolásban visszaküldött, sértetlen árut áll módjában visszavenni, amit a Vásárló még nem vett használatba. A visszaküldött áru sértetlenségét (termék sértetlensége, eredeti csomagolás) Szolgáltató munkatársa ellenőrzi. Ha a Vásárló a terméket használatba vette, illetve nem tudja hiánytalan csomagolásban, sérülésmentesen visszajuttatni ügyfélszolgálatunknak, akkor azt a Szolgáltató nem köteles visszavenni.

Amennyiben a termékről felbontás után derül ki, hogy bizonyítottan sérült és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a terméket ingyenesen kicseréljük. Ha a csomag átvételekor sérülést talál a dobozon, kérjük, az átvétel pillanatában jelezze a futárnak, akinek kárjegyzőkönyvet kell felvennie. Jegyzőkönyv hiányában nem tudunk szállítást érintő reklamációt elfogadni. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Vásárlót terheli, az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni.

10.3 A visszaszolgáltatás
A Vásárló kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Vásárlót terheli, a Szolgáltató ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Vásárlótól, kizárólag segítséget nyújt a visszaszállítás megszervezésében. Ha Vásárló eláll a szerződéstől, a Szolgáltató a termék kézhezvételétele után haladéktalanul, de legkésőbb 14 munkanapon belül a termék árát a Vásárló által megjelölt bankszámlára visszafizeti, kivéve, ha a Vásárló más mód igénybevételét kéri.

11. Jótállás, szavatosság (garancia)

11.1 Termékszavatosság
A termékszavatosságról, illetve jótállásról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet rendelkezik (lásd: https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400045.kor). A rendelet hatálya, a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. Eszerint a webáruházban megvásárolható termékek közül a rendelet hatálya alá a „Cipő”, valamint a „Ruházat” kategóriába sorolt termékek tartoznak.

A termékszavatosság értelmében, a termékben az első hat hónapban jelentkező hiba miatti felelősség alól a Szolgáltató akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék a Vásárló részére való átadását követően lépett fel, például a hibát 
rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, helytelen tárolás, helytelen tisztítás / kezelés, rongálás, elemi kár okozta.

A Vásárló panasza alapján első körben a Szolgáltató jogosult megítélni, hogy a hiba rendeltetésszerű használat ellenére keletkezett e, vagy gyártási-, illetve anyaghibára vezethető e vissza, továbbá, elbírálhatja, hogy a hiba megszüntethető e javítással. Amennyiben a hiba kijavítással megszüntethető, úgy az a Szolgáltató saját költségén szakemberrel elvégezteti. Ellenkező esetben a Szolgáltató a Vásárló kifogását jegyzőkönyvbe rögzíti és a hibás terméket a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által akkreditált Bimeo Vizsgáló és Kutató-fejlesztő Kft. vizsgáló laboratóriumába szakvéleményezésre megküldi. A vásárlók minőségi kifogásának intézését a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályozza. E rendelet alapja a Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvény 6:157-6:174. §-ai, amelyek a vásárlóknak biztosított kellékszavatossági jogokat szabályozzák, a szakvélemény ennek megfelelően készül. (Lásd: https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a1400019.ngm)

11.2 A szavatossági jog
Bizonyított hibás teljesítés esetén (a meghibásodás anyaghibára, vagy gyártási hibára vezethető vissza) a Vásárlót (az új Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján) négyféle szavatossági jog illeti meg: 1. kijavítás, 2. csere, 3. árleszállítás, 4. vételár-visszatérítés (elállás). A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. A 6 hónap leteltét követően jelentkező hiba esetén a Vásárló kötelessége bizonyítani (pld: egy szakértő testület vagy szerviz szakvéleménye beszerzése útján), hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt, így a bizonyítással kapcsolatban felmerülő költségeket is a fogyasztónak kell viselnie.

11.3 Jogvitás kérdések
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló Budapesti Békéltető Testületnél eljárást kezdeményezhet. (Részletesen lásd: 12. pont)

12. Felelősség

A Weboldalon található információk kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget. Az elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni Szolgáltató kizár minden felelősséget a weboldal használói által tanúsított magatartásért. A Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

13. Szerzői jogok

A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi illusztrációt, fotót, grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást). A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot a Vásárlónak a weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

14. Jogérvényesítési lehetőségek

14.1. Panaszügyintézés
A Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a 2.2 pont szerinti elérhetőségeken link terjesztheti elő:

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt (üzletben) a Szolgáltató azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt a Vásárlónak átadja. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz a Vásárlóhoz eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Szolgáltató köteles öt évig megőrizni.

14.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:

  • Bejegyzés a vásárlók könyvébe
    A vásárlók könyve a Szolgáltató mindegyik üzletében elérhető.
Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.
  • Panasztétel az illetékes járási hivatalnál
    A fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/. Amennyiben a Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz. A panasz elbírálását követően a járási hivatal dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
  • Békéltető testület
    A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Vásárló eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
    A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:
    1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
    Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
    Telefon: 06 (1) 488 21 31, Fax: 06 (1) 488 21 86
  • Bírósági eljárás
    A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének keretében bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései szerint.

15. Egyéb rendelkezések

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja. A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához.

Budapest, 2017. június 28.